Interviu – Bianca Mereuță

Bianca Mereuță este absolventă a Universității Babeș-Bolyai, secția Jurnalism. În anul 2018, ea a fost declarată “Femeia anului pentru promovarea dragostei de carte” și “Liderul anului în educație pentru lectură” în România.

„Eu nu cred în succes, cred în valoare, acesta fiind și motivul pentru care, prin tot ceea ce am făcut în ultimii ani, prin toate conceptele elaborate, aduc în mijlocul copiilor valorile formatoare de caracter pentru că un caracter bine construit va fi demn de stimă și va lăsa o urmă pozitivă în societate, în lume.”, ne mărturisește Bianca.

1. Ce studii ați absolvit în cadrul Universității Babeș-Bolyai (facultatea, specializarea, nivelul de studii)?

În anul 2003 am absolvit Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, secția Jurnalism, specializarea Publicitate.

2. Care este organizația în care activați momentan și poziția ocupată aici?

Creativitate. Dialog. Relație. Comunicare. Consider că acestea sunt ingredientele unei vieți personale și profesionale împlinite, dar și factorii cheie în succesul organizațiilor.

Caut valoarea în tot ceea ce fac, gândesc creativ și acționez strategic.  Fiind pasionată de dezvoltarea conceptelor inovative cu relevanță în educație și în viața organizațională,  îmi centrez atenția pe abordarea strategică în crearea de branduri, în arhitectura strategiilor de creștere și în a inspira oamenii să fie conștienți de sine, să devină profesioniști implicați și actori sociali dornici de acțiune. Consider că lumea și organizațiile au nevoie de OAMENI pentru a se dezvolta sustenabil mai mult decât oamenii de organizații.

După nașterea băiatului meu, mi-am creat o misiune de viață: să inspir și să ofer concepte inovative, estetice, clare, simple, pozitive, practice, pluridisciplinare, idei bazate pe cercetare, care să sprijine copiii să crească oameni mari în gând, faptă și simțire, în viitori lideri. Îmi propun ca cei mici să primească încă din copilărie setul de valori formatoare de caracter și competențele necesare pentru a crește integrat, pentru a învăța și a se dezvolta armonios și cu o atitudine pozitivă atunci când se raportează la educație,  pentru a deveni cei care vor crea impact pozitiv în lume.

Inspir oamenii să facă cercetare minuțioasă, să identifice și să creeze concepte, să creeze strategii creative de dezvoltare a organizațiilor. Iubesc să identific și să promovez sinergii între oameni, produse, servicii și idei.

În prezent fac:
• Inovație și management al schimbării
• Comunicare emoțională
• Creare și dezvoltare de brand
• Management Leadership
• Infrastructuri sistemice de marketing
• Creare, strategie și planificare de produs
• Aduc valoare în organizații și în societate prin soluții inovative
• Discurs public și Relații Publice
• Public și scriu cărți

Sunt creatorul comunității “Ce le citim copiilor” cea mai mare și importantă comunitate online a românilor de pretutindeni care oferă suport, promovare și dăruire de carte. Comunitatea este adresată părinților, cadrelor educaționale și editurilor care prezintă interes în literație și literație vizuală a copilului încă de la nașterea sa. În prezent comunitatea numără peste 85000 de membri activi și este recunoscută de Facebook ca fiind una dintre cele mai importante comunități europene care aduc schimbare pozitivă în educație.

În anul 2018, Bianca Mereuță a fost declarată “Femeia anului pentru promovarea dragostei de carte” și “Liderul anului în educație pentru lectură” în România.

Sunt director editorial al Casei editoriale Signatura, editură care publică titluri de colecție, selecționate, curajoase, puternice, instrumente de dialog ulterior pentru copiii mici și mari. Prin Signatura plasăm în centrul operei noastre copilul și reflectăm cu aplecare asupra fiecărei întâlniri a acestuia cu cartea, acea carte care prin bogăția estetică, tematică și lingvistică îi va deschide căi pentru minte și inimă și va fi generatoare de relații.

Sunt Președinte al Asociației Versus, organizație non-guvernamentala care are ca misiune creșterea  copiilor în spiritul cultivării valorilor esențiale ale umanității, readucerea valorilor normalității în viața părinților și a copiilor prin integrarea în mediul familial și educational a cărții ca baza a educației, prin cultivarea valorilor formatoare de caracter, prin educarea gustului estetic al copiilor.

3. Descrieți pe scurt traseul profesional pe care l-ați avut după finalizarea studiilor.

Sunt  strateg de brand, fiind licențiată în Publicitate în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și având studii postuniversitare în Comunicare, efectuate în cadrul SNSPA București alături de multiple cursuri de formare în marketing, public speaking și resurse umane. În cei peste 15 ani de activitate, în calitate de strateg și consultant de brand am creat sau am contribuit la crearea și dezvoltarea a peste 200 de branduri românești și internaționale din variate domenii de activitate, de la turism la industria alimentară, de la IT la Property Management. Din 2012, mi-am aplecat atenția asupra cărții pentru copii. M-am canalizat pe dezvoltarea și implementarea unei strategii integrate de atragere a părinților, educatorilor și copiilor spre carte, urmărind la nivel emoțional să generez atributele creării de discurs relațional adult-copil-carte și, la nivel rațional, să dezvolt structuri pentru a reașeza cartea în mentalul colectiv, ca reper formator pentru viitoarele generații.

4. Ce înseamnă pentru dumneavoastră proiectul “Ce le citim copiilor”  și cum se poate implica comunitatea în sprijinirea acestuia?

Proiectul “Ce le citim copiilor” este cel mai important proiect național de repoziționare a cărții în mentalul colectiv, este comunitatea online prin care membrii oferă suport, promovare și dăruire de carte, este spațiul online unde se vinde cel mai bine carte în România cu recorduri de vânzări pe durată foarte scurtă, este mediul online care reprezintă suportul de comunicare al proiectelor Asociației Versus.

5. Pe parcursul carierei dumneavoastră profesionale ați întâlnit o situație dificil de gestionat sau v-ați confruntat cu un eșec? Ce lecții ați desprins din această situație?

În cei peste 15 ani de carieră am avut multiple situații dificile pe care a fost nevoie să le abordez individual, să le tratez cu mare aplecare și atenție la detalii și să mă strădui să creez un bun echilibru între cunoștințe și umanitate pentru a le soluționa. Lecțiile desprinse din situațiile dificile sunt cele care decid drumul tău mai departe atunci când poți abandona sau poți continua. Eu întotdeauna am ales să continui.

6. Ce înseamnă pentru dumneavoastră succesul profesional?

Eu nu cred în succes, cred în valoare, acesta fiind și motivul pentru care, prin tot ceea ce am făcut în ultimii ani, prin toate conceptele elaborate, aduc în mijlocul copiilor valorile formatoare de caracter pentru că un caracter bine construit va fi demn de stimă și va lăsa o urmă pozitivă în societate, în lume.

7. Dintre cunoștințele și abilitățile dobândite pe perioada studiilor, care au fost acelea care v-au facilitat succesul în carieră?

Toate. Absolut tot ceea ce învățăm, mediile în care ne integrăm, relațiile pe care le construim, alegerile pe care le facem, ne vor fi de folos pe întreaga durată a vieții atât profesional cât și personal.

8. Ce ați recomanda unui student din anul I? Dar unui proaspăt absolvent?

Unui student de anul întâi îi voi recomanda veșnic să fie curios, să încerce, să viseze și să facă tot ce poate etic și moral pentru a-și atinge visul fiindcă puterea de a ne atinge vise este în noi. Unui student de anul întâi îi voi mai recomanda să citească mai degrabă bibliografia decât cursurile, îi voi recomanda să își creeze setul de rigori prin care își dorește să vadă lumea, îi voi recomanda să experimenteze și să fie permanent informat.  Unui absolvent îi voi recomanda ca, dacă facultatea pe care a terminat-o i-a plăcut, să caute să profeseze și să nu uite că viața este o continuă învățare, să continue să studieze tot ce îi place lui, în permanență, pe întreaga durată a vieții și să aplice ceea ce știe pentru a aduce bine în lume.