Atunci când începem căutările pentru un internship sau un loc de muncă e recomandat să fim atenți și la companiile care activează în domeniile de interes pentru noi. Pentru a avea o imagine cât mai clară despre companiile ce ne interesează trebuie să căutăm informații despre acestea pe site-ul lor oficial sau chiar și pe paginile companiilor de pe rețelele de socializare.

O metodă mai directă de a strânge informații despre companiile care sunt pe placul nostru este să discutăm cu persoane care lucrează în mediul respectiv. Astfel, putem afla mai multe despre mediul de lucru, cultura organizațională (cum sunt colegii, ce activități fac împreună etc.) și ne putem da seama mai exact despre ce înseamnă să lucrezi la compania respectivă. Poți vorbi cu angajați ai companiilor care îți plac chiar dacă nu lucrează în domeniul care te interesează pe tine sau chiar dacă nu îi cunoști personal. Există platforme profesionale care ne permit să facem asta, fără prea mare bătaie de cap (de ex. LinkedIn).

Dacă în urma discuțiilor cu un angajat din firma ce te interesează îți dai seama că ai vrea să afli și mai multe informații,  poți tu programa un interviu, însă nu de orice fel, ci unul informațional. Ce înseamnă asta? În primul rând încearcă să găsești firme de recrutare care se află la tine în oraș, deoarece aceste firme lucrează cu mai multe companii și recrutează oamenii pentru acestea în funcție de pozițiile disponibile. Un lucru care îți poate fi de folos este faptul că aceste firme oferă posibilitatea de a programa un interviu informațional. În cadrul unei astfel de întâlniri ai posibilitatea de a cere informații referitoare la job-ul pe care tu dorești să îl obții sau informații despre firma care oferă acel post. Nu asumi că dorești să lucrezi la firma respectivă. S-ar putea să nu aibă poziții deschise și să nu angajeze în acest moment, însă ei te pot cunoaște, le poți spune despre competențele, experiența și expertiza ta și poți afla despre așteptările lor cu privire la un viitor angajat.

Fișă de lucru – pregătirea interviului informațional (aici am putea folosi și fișa 3 de la explorare)

Dacă vrei să stabilești un interviu informațional cu o anumită companie, trebuie să te pregătești înainte pentru a ști care dintre întrebările tale au rămas fără răspuns. Totodată, analizează-ți punctele forte pentru a ști ce anume te recomandă sau de ce crezi că te-ai potrivi în compania respectivă. Completează fișa de mai jos pentru a te pregăti pentru interviul informațional.

Lista de întrebări inițiale:

1.

2.

3.

4.

5.

De pe site-ul oficial al companiei, am aflat următoarele informații (poți tăia din întrebările inițiale la care ai găsit răspuns):

1.

2.

3.

4.

5.

Am rămas cu următoarele întrebări:

1.

2.

3.

Am formulat noi întrebări:

1.

2.

3.

4.

5.

Lista finală de întrebări pentru interviul informațional:

1.

2.

3.

4.

5.

Vreau să stabilesc un interviu informațional la companiile:

Am scris companiei pentru a solicia un interviu informațional la data:

Am primit răspuns la data:

Am stabilit întâlnirea la data… și va fi online/ telefonică/ față în față:

Follow up: